Så fort din Utrustad-beställning skickats från vårt lager kan du spåra den genom att logga in på ditt konto, där du kan se leverans- och spårningsinformation i din orderhistorik. Vi skickar även med ett spårningsnummer i E-mejlet med din orderbekräftelse.
När du lägger din beställning får du de leveransalternativ som finns tillgängliga för dig och de varor du beställer listade. Där visas också kostnaden för de olika alternativen.
För närvarande erbjuder vi följande leveransalternativ:
- ■DB Schenker ombud - 69kr och gratis när du handlar för minst 699kr
- ■Bussgods (för skrymmande varor, som skidor) - 69kr eller gratis när du handlar för minst 699kr
- ■DB Schenker Hemleverans dagtid mot kvittens - 129kr
Vi erbjuder fri frakt när du beställer varor för över 699kr eller om du hämtar ut ditt paket i vår butik (i Storuman). Fri frakt gäller endast leveranser inom Sverige. Beställer du för under 699kr tillkommer en fraktavgift på 69 kr.
Vi erbjuder fri frakt för returer på alla köp som inte är undantagna ångerrätt. Observera att varor som specialanpassats (exempelvis turskidor där bindningen monterats efter storlek på pjäxa) ej kan returneras. Kontakta oss för att få en returfraktsedel. Vi godkänner enbart returer som skickas med returfraktsedel från oss. Fri returfrakt gäller endast för en retur per köptillfälle.Normalt tar det 2-5 arbetsdagar att få din order från oss. Lägger du order för klockan 12 packar och skickar vi samma dag. Detta är undantaget produkter som ska monteras eller modifieras på något sätt. Detta tar vi alltid tag i med en gång, men vi kan inte garantera att de kommer iväg samma dag. Räkna med 2-3 arbetsdagar extra. Leveranser till mottagare utanför Sverige kan också ta någon dag extra.
På Utrustad jobbar vi hårt för att du som kund ska bli nöjd med ditt köp hos oss, men på helgerna packar vi inga leveranser. Lägger du order efter kl.12 på fredag eller under helgdag packas din order nästkommande vardag.
En del produkter är enbart tillgängliga online då dessa finns på fjärrlager. Du ser detta när du beställer produkten (under knappen där du lägger produkten i varukorgen). Vi använder samma leveransmetod för båda leveranserna, men de kan då komma vid olika tidpunkter. Är det skidor eller andra varor som ska monteras eller på annat sätt specialanpassas kan det innebära några dagars längre leveranstid.
Hör gärna av dig till oss om du har några specifika önskemål eller vill kolla detaljer för leverans.
När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse till den mail du uppgivit när du gjorde din beställning. I den leveransbekräftelsen finns spårningsnummer med länk till speditörens spårningstjänst. Saknas denna kan du maila oss på info@utrustad.se så hjälper vi dig.
Vi ansvarar för varorna när de levereras till dig (vid hemleverans) eller till ombudet. Om något blivit skadat ber vi dig att direkt reklamera leveransen till ombudet eller budet. Ta en bild av skadan och kontakta oss så hjälper vi till att få ersättning för skadan.
Vi ansvarar också för varor som kommer bort under leverans till ditt ombud. Om du inte fått ditt paket inom rimlig tid ber vi dig kntakta oss så ska vi hjälpa dig att spåra försändelsen.
När du returnerar är det du som kund som bär ansvaret för varan. Var noga när du paketerar varan så att varan i sig eller dess originalförpackning inte skadas. Packa så som försändelsen såg ut när varan kom till dig. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage.
Det är givetvis ok att ångra sig. Det är dock viktigt att du tar emot och hämtar ut ditt paket för att sedan göra en retur. Du har då fri frakt på returen.
Om du inte hämtar ut ditt paket från ombud tar vi en avgift på 300kr. Avgiften är till för att täcka våra kostnader för leveransen.